4 jól használható webinárium-platform áttekintési útmutatóval

webinar szoftver zoom meet

A vállalkozók különféle dolgokat keresnek egy webinárium platformokban. Vannak, akiknek csak egy egyszerű eszközre van szükségük a prezentáció élő közvetítéséhez.

Vannak, akik különféle eszközöket és funkciókat szeretnének, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kapcsolatba lépjenek a közönségükkel, míg mások szeretnék felvenni a webináriumukat és akár a felvételt külön eseményként (akár tanfolyamként) kiadnák.

A webinárium-alkalmazásokkal szembeni kívánságlista meglehetősen változó. Ami nem változik, az a következő: Képes legyen a webinárium kulcsfontosságú mutatóinak nyomon követésére (például a részvétel és az elköteleződés).

Kiváló webinárium-platformokat keresel?

Mik a fő szempontok?
Egyszerű és gyors regisztráció webináriumra
– Lehetőségek interakcióra és kapcsolatfelvételre a résztvevőkkel
– Élő és rögzített webináriumok fogadásának képessége

A webináriumok használható munkahelyi vagy iskolai megbeszélésekre, de még gyakrabban használják őket szemináriumokhoz, élő közvetítésekhez, konferenciákhoz, szabadidős programokhoz és még sok máshoz is. Csupán egy megfelelő platformra vagy programra, a szükséges webinár funkciókra és stabil internetkapcsolatra van szükség a zavartalan online kommunikációhoz.

4 jó webinárium-platform áttekintési útmutatóval


Hogyan találod meg az ideális programot a találkozókhoz, prezentációkhoz, élő közvetítésekhez és más eseményekhez?

Ne keresgélj tovább! Ebben a cikkben bemutatjuk azokat a vezető platformokat, amelyek megkönnyítik a webináriumok szervezését. Bármi legyen is az online szeminárium témája, az alábbi javaslatok a legmagasabb szintű szolgáltatásokat kínálják. Hasznos információkat kaphatsz az egyes programokról és irányelveikről.

  1. rész. Zoom
  2. rész. Google Meet
  3. rész Livestorm
  4. rész. Bónusz tipp – Rögzítsd a webináriumokat egyszerűen
  5. rész. GYIK a webinárium-platformokkal kapcsolatban
  6. rész. Zoom


I. A lista elején a Zoom található

A néhány évvel ezelőtti COVID-19 világjárvány idején ez a webinárium a világszerte leggyakrabban használt platformok közé tartozott, a webináriumok lebonyolítását elősegítő legnépszerűbb programok egyikévé nőtte ki magát.

Még az online órák elsődleges platformjaként is használták a világ különböző részein. Így soha nem fogsz rosszul járni, ha a Zoom segítségével webináriumokat szervezel, különösen a hasznos funkciók, például a képernyőmegosztás, a csevegés, a szekciószobák létrehozása és egyebek miatt.

1. Telepítsd a Zoom-ot a számítógépedre, majd indítsd el. Ezután jelentkezz be egy új vagy meglévő fiókba a funkcióinak eléréséhez. Miután bejelentkeztél, válaszd ki a Főoldal fült a tetején.

2. Ha webináriumot szeretnél rendezni, válaszd ki a Új találkozó gombot a funkciók közül. Ezután további lehetőségek is megjelennek, tehát válaszd ki a találkozó preferenciáit.

Indíts webináriumot a Zoomról

Sajnos, ahogy mondani szokás, semmi sem tökéletes ezen a világon. Bár a Zoom a legjobb platform a webináriumokhoz, ennek is vannak hátrányai, mint a többinek. Az egyik a bizonyos funkciók, például a megbeszélések rögzítésének korlátozása, ha csak résztvevőként vagy jelen.

Ez a képesség csak attól függően használható, hogy a gazdagép mit állít be. Tehát, ha rögzíteni szeretnéd a webináriumot, hogy később áttekints néhány részletet, de a házigazda nem engedélyezi, akkor nem fogsz tudni mit tenni. Ugyanakkor házigazdaként, ha nem szeretnéd, hogy rögzítsék a webinárt, akkor ez előnyödre lehet.

Tudj meg többet a Zoomról…

II. Google Meet

A második webinárium platform a Google Meet. Hasonlóan a Zoomhoz, a Covid-járvány idején vált igazán népszerűvé. Az elmúlt években már együttműködik a Google Classroommal, ami ideálissá teszi a diákok számára is. Ugyanakkor, a Google Meet-et nemcsak virtuális osztályteremként alkalmazzák.

1. Telepítsd és inicializáld a Google Meet programot az asztalon, majd jelentkezzen be egy fiókba.

2. Az Új találkozó opció automatikusan megjelenik a kezdeti felületen. Kattints rá, majd válaszd ki a lebonyolítani kívánt találkozó lehetőséget. Kezdhetsz egy azonnali megbeszélést vagy későbbre isbeállíthatod.


Az előző webináriumhoz hasonlóan a Google Meetnek is megvannak a maga hátrányai. Bonyolultabb felületet, számos korlátozást, különösen ingyenes felhasználók számára, valamint a rögzítési funkció elérhetetlenségét tartalmazza. Igen, jól olvastad. Sajnos a Google Meet nem teszi lehetővé a felhasználók számára, hogy értekezleteket vagy webináriumokat rögzítsenek, hacsak nem rendelkeznek Google Workspace-fiókkal, ami nem olcsó.

Tarts webináriumot a Google Meeten…

III. Livestorm


Egy másik megbízható webinárium platform a Livestorm. Az előzőekhez hasonlóan számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy hatékonyan tartsanak és irányítsanak online találkozókat vagy webináriumokat. A Livestorm segítségével megoszthatod a képernyődet a résztvevőkkel, így bemutathatsz diákat, demókat, dokumentumokat, alkalmazásokat és egyebeket. Emellett támogatja az élő chatet és a szavazásokat is, ami elősegíti a gördülékeny kommunikációt a résztvevőkkel.

1 Jelentkezz be egy Livestorm-fiókba, miután telepítetted és elindítottad a számítógépen

2 Ezt követően irány a Azonnali találkozók szakasz és kattints új tárgyalóteremre


A webináriumok rögzítéséhez azonban elő kell fizetned a Livestorm szolgáltatásra is. Tehát ajánlunk egy programot a következő részben, mert megfizethetőbb és rugalmasabb szinte bármi rögzítésére.

Használd a Livestormot a webinárjaidhoz…

IV. FoneLab Screen Recorder – Rögzíts webináriumokat egyszerűen

A webináriumokat különféle platformokon tartják, de ha résztvevőként csatlakozol, nem mindig van lehetőséged a teljes irányításra, így a rögzítési funkció nem minden esetben elérhető. Különösen igaz ez, ha online találkozón veszel részt.

Szerencsére a FoneLab Screen Recorder segítségével egyszerűen megoldható ez a probléma. Az eszköz telepítésével szinte bármilyen webináriumot rögzíthetsz gond nélkül. Nem számít, melyik platformot használod, hiszen a program képes a számítógép teljes képernyőjét felvenni. Ráadásul a többi felvételi funkciót is élvezheted, amikor szükséged van rá.

A FoneLab Screen Recorder nem annyira ismert Magyarországon, azonban lehetővé teszi videó, audió, online oktatóanyagok stb. rögzítését a Windows / Mac rendszeren, valamint a méret testreszabását, a videó vagy a hang szerkesztését és még sok mást.

Ezt tedd a használatához: FoneLab Screen:

1. Szerezd be a FoneLab Screen Recorder telepítőjét a program webhelyén keresztül, az Ingyenes letöltés gombbal. Ezután nyomd meg a Start gombot, amint megjelenik a gomb a felvevő elindításához az asztalon.


2. A FoneLab Screen Recorder fő felülete automatikusan tartalmazza a Videó jellemzőjét. Tehát ennek megfelelően állítsd be a felvételi beállításokat, például a rendszerhangot, a mikrofont és a webkamerát. Ha akarod, még a felvétel megjelenítését is testreszabhatod.


3. Ha készen vagy, jelöld be: REC a jobb szélső részben, hogy rögzítsd a webináriumokat vagy bármit, ami a számítógép képernyőjén látható. A felvételi sáv ezután létrejön, a folyamat irányítására használhatod. Ha kész, kattints a Stop gombora a bal oldalon a felvétel befejezéséhez és a kimenet mentéséhez.

+1 Platform: YouTube

Nem tipikusan webinár platform, de sok vállalkozó használja a YouTube élőzés funkcióját, ami egyszerű és kényelmes megoldás lehet, ha megelégszel azzl, hogy a résztvevők csak a hozzászólásoknál tudnak veled kommunikálni. A megtartott előadás visszanézhető.

V. Elérhetők-e a webináriumok mobiltelefonon?

Igen, azok. A fent javasolt webinárium-platformok többsége, a Zoom és a Google Meet rendelkezik egyenértékű alkalmazásokkal, amelyeket telepíthetsz a mobilodra. Használhatod őket webináriumokon vagy online találkozókon való részvételre a platformokon. Eközben az sem probléma, ha szeretnéd felvenni a webináriumot azóta FoneLab Screen Recorder támogatja a telefonon való felvételt is. Csak csatlakoztatnod kell a mobiltelefonodon a programhoz, és navigálni kell a Telefonrögzítő funkcióban.

VI: Hány résztvevő engedélyezett a Zoomban?

A Zoom résztvevőinek korlátja a fiók típusától függ. A Basic vagy Pro fiók 100 résztvevőt tartalmazhat. Mindeközben, ha fiók rendelkezik üzleti előfizetéssel, akár 300 résztvevőt is felvehet.

Sok sikert a webinárjaidhoz!

Ha megoldást keresel a céged növekedéséhez, keress meg és dolgozzuk ki a növekedési következő lépéseit!

Kerti Eri ügyfélélmény mentor, megoldás központú vállalkozásfejlesztés

KERTI ERI MEGOLDÁSKÖZPONTÚ VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI MENTOR

Több bevételt, jobb cégműködést szeretnél? Válaszd a Növekedési Stratégia Audit programunkat!

Biznisz evolúció - Vevőből Törzsvásárló
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.