Lili online tanácsadást kért tőlem. Csodás dolgokat készít, évek, évtizedek óta van a piacon, nagyon szeretik a vásárlói, sok sikeres évet zárt már le és sok nehézséggel is megbirkózott már az évek alatt.
Azonban egy ideje egyre rosszabbul mennek a dolgok, recesszió van, az emberek egyre inkább megnézik, mire adnak ki pénzt és a vevőszerzés mindennapos harcában ő is veszített a lelkesedéséből. Mivel a termékei idényjellegűek, méginkább érezhető volt, hogy nagyon hullámzó a bevétele.
Azért keresett meg, hogy megtaláljuk a megoldást a bevételkiesés ellen és ő is motiváltabb legyen újra. Ráadásul Lili már túl van a 4. x-en, ezért kicsit nehezebb átlátnia a mai pörgős online világot, de kitartó, rendületlenül posztol és a kézműves vásárokon is ott van, sőt tanfolyamokat is tart. Nem adja fel, megrekedés helyett növekedést akar a vállalkozásában.

Az együttműködésünk elején felmértük a vállalkozás helyzetét és a vezetőjének (Lilinek) az elakadásait is. Ezután meghatároztuk a legfontosabb teendőket és készítettünk egy tervet, hogy olyan ütemben tudja a változtatásokat megvalósítani, ami beilleszthető az életébe. Voltak apróságok, amik 1-2 perc alatt változtathatók, és a vásárlói máris könnyebben megtalálják őt, de volt, amihez rendszereket kellett kialakítanunk, vagy új alapokra helyezni azt a területet.
Átnéztük a kommunikációt, mit lát vajon a célcsoportja, az ideális vásárlója a weboldalon, vagy a social media felületeken? Ez nagyon nehéz feladat tud lenni, hiszen alapvetően nem azt kell kommunikálnunk, amit mi akarunk elmondani magunkról, hanem amit a vevő szeretne hallani, amit ő keres.
Újra varrtuk a Facebook oldalát és a több, mint 1000 követője számára hasznosabb, fogyaszthatóbb tartalmat terveztünk.
A Facebook mellet elindítottuk az Insta oldalát is, ahol a temrékeiről szép fotókat tud kitenni, már ott is folyamatosan nő a követőinek száma. Beregisztráltuk a Google Cégembe is, így a helyi lakosok is jobban megtalálják majd és újraterveztük a vásárlói útvonalakat is – hogy fölösleges kattintgatások nélkül találják meg, amit keresnek.

Átnéztük és finomítottuk a posztok tartalmát is, és megbeszéltük a hiányosságokat. (Például, ha akció van, nem elég csupán annyit írni, hogy „már csak két napig akciós”, hiszen így az érdeklődő nem tud azonnal kattintani és rendelni és azt sem tudják, mikor két napig?) Ezen kívül hiányoztak az elérhetőségek, mint például a telefonszám, ami szintén fontos információ ahhoz, hogy az érdeklődők könnyen kapcsolatba tudjanak lépni vele. Ezeket a hibákat is kijavítottuk.
Aztán rátértünk a másik fő problémára, a termékek idény jellegére. A közös ötletelés során kiderült, hogy nem kell évi néhány hónapra korlátozni az értékesítést, előkerültek olyan megoldások, amivel Lili a jövőben akkor is jó bevételhez jut, ha épp uborkaszezon van.
Kicsit átgondolva a termékpalettát, kisebb módosításokkal Lili olyan termékefejlesztésbe tudott fogni, amivel nagyobb beruházás nélkül, a most meglévő nyersanyagaiból állandóan értékesíthető árukat kreált.
Ehhez új marketingcsatornákra van szükség és a célcsoportot is újra kell kutatni, de az a nagyszerű, hogy az idényszerű megrekedésből már most sikerült kitörni.
Lili bár nem halad gyorsan, de következetes és a változtatások már kézzelfogható, stabil eredményeket hoztak. Hálás a közös munkáért, ami folytatódik tovább, az új kihívásokra koncentrálunk 🙂

Néha kisebb változtatások is nagy eredményt hoznak, néha pedig új alapok szükségesek – csak legyen egy külső szem, aki segít átlátni a helyzetet.
Ha te is hasonló problémákkal küzdesz, keress meg és működjünk együtt!

KERTI ERI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ÉS ÜGYFÉLELÉGEDETTSÉG MENTOR