Belépés emaillel az Ügyfélkapu Pluszba

Ügyfélkapu Plusz bejelentkezés

2025. január 16-tól csak az Ügyfélkapu+ elérhető azoknak, akik nem regisztráltak a Digitális Állalmpolgár Programba (DÁP).

Az átállás előtt két nappal lehetővé vált az is, hogy már nem kell hitelesítő alkalmazást letölteni a felületre való belépéshez, hanem email címmel is működik az Ügyfélkapu pluszba való belépés.

I. A hitelesítés menete Ügyfélkapun keresztül:


1. Lépj be az ugyfelkapu.gov.hu oldalra és ott kattints a Bejelentkezés gombra.

2. Válaszd ki az Ügyfélkapu lehetőséget, és add meg az Ügyfélkapuhoz tartozó felhasználónevedet és jelszavadat.

3. A betöltődő oldalon válaszd ki az Ügyfélkapu+ igénylése e-mailes kóddal lehetőséget.

4. ezután az új lapon újra meg kell adni az Ügyfélkapu jelszavadat, majd kattints rá a Megerősítő kód küldése gombra.

5. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahová az e-mailben érkező kódot kell majd beírni.

6. Ellenőrizd az e-mail fiókodat, mert odaérkezikegy Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú levélnek. Ebből az emailből másod ki az ott szereplő kódot a fent említett Ügyfélkapu felugró ablakba.

7. Nyomd meg a Megerősítés gombot.

8. Így most befejeződött a folyamat az e-mailes hitelesítés beállításáról, azonban ezt követően az email fiókodba érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.

9. Ha ezt megkaptad, akkor mindent jól csináltál 🙂

II: Belépés email címmel, ha már van Ügyfélkapu+ regisztrációd


1. Kezdésre az ugyfelkapu.gov.hu oldalra és kattints a Bejelentkezés gombra.

2. Válaszd ki az Ügyfélkapu+ lehetőséget és add meg a felhasználónevedet és a jelszavadat és nyomd meg a Bejelentkezés gombot.

3. Ezután a megjelenő mezőbe írd be a korábban választott autentikációs szoftverben megjelenő kódot.

4. Az új lapon válaszd az Ügyfélkapu+ igénylés e-mailes kóddal opciót.

5. Az új oldalon ismét add meg a jelszavadat, majd kattints a Megerősítő kód küldése gombra.

6. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahol az e-mailben érkező kódot kell megadni.

7. Ellenőrizd az email fiókodat, ahová érkezni fog az Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú email, ebből a levélből másold ki a kapott kódot.

8. A kódot másol be az előbb említett felugró ablakba és nyomj a meg a Megerősítés gombra.

9. Ezzel befejeződött a folyamat, az e-mailes hitelesítés beállításáról ezt követően érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.

III. Belépés a sikeres igénylést követően

  1. Melyik állami szolgáltatáshoz szeretnél belépni? Nyisd meg. (Pl. magyarorszag.hu, EESZT, eSZJA)

  2. Keresd meg a Belépés gombot ás válaszd az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal opciót.

  3. Az új lapon add meg a felhasználónevedet és jelszavadat, majd kattints a Bejelentkezés gombra.

  4. Az új lapon látható a felhasználóneved és egy háromjegyű kód. Ez utóbbi a munkamenet-azonosító, ezzel semmit nem kell tenni.

  5. Az email fiókodba kapni fogsz egy Ügyfélkapu+ hitelesítő kód tárgyú levelet. Ennél is szerepel egy, az előző pontban említett munkamenet-azonosító. Ha a kettő megegyezik, akkor másold ki a levélben található hatjegyű azonosítót.

  6. Ezután a választott állami szolgáltatás oldalára visszalépve másold a hatjegyű kódot a megfelelő mezőbe és kattints a Bejelentkezés gombra.

  7. Sikeresen azonosítottad magad, kezdheted az ügyintézést 🙂